Geen wereldkampioen, wat nu te doen? - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Madelon Noordennen - WaarBenJij.nu Geen wereldkampioen, wat nu te doen? - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Madelon Noordennen - WaarBenJij.nu

Geen wereldkampioen, wat nu te doen?

Blijf op de hoogte en volg Madelon

02 Augustus 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Update vanuit Cambodja:

Hallo allemaal,
Mijn eerste verslag vanuit het mooie Azië.
Ik ben hier nou een week en het bevalt goed.
In het begin was het een beetje wennen om als een backpacker te leven maar het gaat mij nu aardig goed af.
Ik denk dat ik nog nooit zoveel beweging heb gehad als de afgelopen week.
Van het trekken door jungle's tot het trekken door de vele metro stations in Bangkok.

Bangkok is de plek waar ik begon.
Als ik Bangkok zou moeten omschrijven met steekwoorden is het als volgt:
Chaos,warm,druk,vriendelijk,uitdagend,mooi,arm,rijk etc
Erg boeiend allemaal.
Na 3 dagen had ik Bangkok al wel gezien en ben ik naar Chiang mai gegaan.
Wat een geweldig stad!
Ik heb hier een scooter gehuurd voor 3 euro en ik ben heel Chiang mai door gereden. Ik heb jungle tochten gemaakt, op een olifant gereden, in een weeshuis geholpen, met een 9mm pistool geschoten (spannend) en ik heb ook nog een beetje sociaal gedaan met andere backpackers.
Na 4 dagen Chiang mai ben ik naar Shianoukville gegaan wat een behoorlijke reis was. In totaal heb ik er 36 uur over gedaan. Trein,bus,taxi en lopen ik heb het allemaal gehad ;-) Cambodja is mooi heel erg mooi zelfs maar Cambodja is zeker niet makkelijk. Bedreigd worden bij de grensovergang als je geen 70 euries wil betalen schijnt normaal te zijn. 30 euro (wat in Cambodja belachelijk veel geld is) betalen om met de taxi van de grensovergang tot het volgende dorpje is ook heel normaal. Ze kunnen het maken want je moet nou eenmaal uit die situatie weg en lopen is geen optie aangezien dat nog vele malen gevaarlijker is. Maar goed nou het positieve van Cambodja.
De stranden zijn ontzettend mooi, ze hebben overal pooltafels en het is onwijs goedkoop.
In Cambodja heb ik met wat straatkinderen gegeten en ik heb wat voetbal spulletjes voor ze gekocht.
Morgen ga ik naar Phnom penh waar ik onder andere the killing fields ga bezoeken wat erg indrukwekkend schijnt te zijn.
Nou lieve volgers tot mijn volgende verslag
Bye bye

  • 13 Augustus 2014 - 11:16

    Tanja:

    hoi Madelon,

    Klinkt mooi en spannend (en soms een beetje eng) en heel stoer en sportief, ofwel: indrukwekkend!
    Ik ben weer terug uit IJsland, ook indrukwekkend, maar op een andere manier. In Harderwijk is het rustig, vandaag zonnig, deze hele week nog vrij, en op 28 augustus komen Terry&Tracey en gaan we waarschijnlijk naar de motorcamping (met zwembad ;-)
    Heel veel plezier en succes daar, en ik hoop dat je weer tijd kan vinden om een update te schrijven.

    lieve groetjes, Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Yes, here we go! 23 juli is het zo ver. Dan vertrek ik met de BOEING 777-300ER ( ik mag hopen dat dat een vliegtuig is) richting Bangkok. Vanaf Bangkok heb ik verder nog niks vast gelegd. Wel zijn Maleisië,Vietnam,Cambodja en Laos landen die ik natuurlijk niet wil overslaan. Tijdens mijn reis ga ik vakantie weer combineren met zinvol bezig zijn. Zo ga ik diverse weeshuizen langs en wil ik vooral weer langs de plekken waar de straatkinderen slapen. Net als in Indonesië is het de bedoeling dat ik elke avond eten en drinken voor ze kan halen. Ook wil ik weer met ze gaan sporten dus de voetbal gaat mee :-) Hiervoor heb ik natuurlijk wel sponsors nodig. Maar met behulp van café Stoppels zijn we al een heel eind! Als u nou denkt, ja dit vind ik een goed doel en daar wil ik ook wel aan sponsoren. Mail dan naar madelonvannoordennen@hotmail.com en dan komt het helemaal goed.

Actief sinds 29 Juni 2014
Verslag gelezen: 1011
Totaal aantal bezoekers 2180

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 02 September 2014

Wereldkampioen wat nu te doen?

Landen bezocht: